Pages

Sunday 14 August 2011

Pertama kali berbuka puasa di rumah.seronok!!


seronoknye dapat berbuka bersama keluarga kn...
seronok sangat, lebih-lebih lagi bila saudara mara yang lain juga turut berbuka bersama
aku rasa bersyukur sangat kerana berpeluang balik minggu ni,first time ni berbuka kat umah hu,hu...terharu...yela minggu lepas aku x blik,pastu dengar cite dorg buka puasa kat umah nenek,hmm...x aci tau aku xde. tapi nasib baik miggu ni mak aku ajak bbuka kat umah kitorang ^__^
bnyak giler makanan smalam smpai x muat meja makan ha,ha...nasib baik ada meja extra kalo xde,x tau nak letak kat ne he,he.. macam2 jenis makanan ada,yg beli,yg buat wah...(speechless)
semuanya sedap,mak2 sedara aku ni memang pandai masak belaka tapi masakan tuan rumah la pling sedap(ibu) he,he...sambal udang petai,sup tulang,spaghetti,wa...melatop. omma gomawo(trima kasih ibu).kuih nenek wat pun sedap,kuih coki inti durian.
cakap pasal kenyang wah... x tau camne nak describe. apa yang boleh aku katakan ialah alhamdulillah....rezeki. terima kasih kat semua sbb sudi datang smalam. seronok sangat.

cerita pasal sahur plak,pertama kalinya aku makan nasi berlauk kat umah,kalo kt hostel hmm...roti,biskut,meggi(ala..sedihnya).itu lah lumrah kehidupan seorang insan seperti aku ha,ha...ayat xleh bla.
yelah,hidup ini penuh dengan pengorbanan.tapi berselera sungguh aku bersahur kat umah.mau naik berat badan even berpuasa ha,ha...behave yourself...
apa2 pun sementara masa masih ade rebutlah peluang untuk beramal.kadang kala aku ni leka gak,yela insan lemah x penah elak dari kesilapan.sama2 lah kita bermuhasabah di bulan yang suci ini.




No comments:

Post a Comment